Scroll Top

KAS IR UX UN KAS IR UI?

Mūsdienu digitālajā laikmetā liela nozīme ir ne vien pārdošanas vietnes (jeb mājaslapas vai mobilās lietotnes) saturam, bet arī tās ērtībai un dizainam. Apmeklētājs, visticamāk, pametīs konkrēto lapu un dosies meklēt preci vai pakalpojumu pie konkurentiem, ja viņu neapmierinās mājaslapas izskats un lietojamība, saturs nebūs pieejams viņam saprotamā valodā. Digitālajā vidē šos divus faktorus apzīmē ar saīsinājumiem UX (lietotāja pieredze) un UI (lietotāja saskarne), taču ko īsti tie nozīmē un kā atšķiras? Kāda loma tiem ir digitālā mārketinga stratēģijā? Noskaidro turpinājumā!

UX lietotāja pieredze
Mājaslapas lietotāja pieredze
UX mājaslapas dizains

KAS IR UX JEB USER EXPERIENCE?

UX (user experience) ir lietotāja pieredze konkrētajā tīmekļa vietnē vai lietotnē. UX dizaina mērķis ir padarīt klienta pieredzi interneta vietnē pēc iespējas ērtāku, vienkāršāku, ātrāku, saprotamāku un patīkamāku. Lietojamību var definēt, kā pakāpi, kura nosaka, cik lielā mērā lietotājs var efektīvi izmantot produktu savu mērķu sasniegšanai un justies apmierināts ar to. Respektīvi, lai mājaslapa atbilstu labākajiem UX kritērijiem, tai jābūt ne vien ērti lietojamai un saprotamai, bet arī estētiski un funkcionāli baudāmai. UX dizaineru galvenais mērķis ir radīt patīkamu iespaidu un pieredzi tīmekļa vietnē, tādēļ pirmais UX dizaineru darba uzdevums ir izprast lietotāju – piemēram, veicot aptaujas un intervijas, konkurentu izpēti un analīzi u.tml. Tālāk tiek lemts par to, ko iekļaut konkrētajā tīmekļa vietnē, kādas sajūtas tas radīs, kur un kādā veidā vadīt apmeklētāju. Varētu teikt, ka UX dizaineris projektē mājaslapas karti un “sižetu”, caur kuru būs jāiziet lapas apmeklētājam. Labs UX dizains gala rezultātā lietotājam radīs ērtu un patīkamu pieredzi interneta vietnē.

KĀDA IR ATŠĶIRĪBA STARP UX UN UI?

Ja UX dizaineris ir tīmekļa vietnes arhitekts, tad UI dizaineris rūpējas par mājaslapas interjeru. Lai gan abās pusēs daudzas funkcijas pārklājas, atšķirības ir ļoti būtiskas. Piemēram, liela daļa no UX dizainera pienākumiem nemaz nav saistīti ar grafisko dizainu. UX dizaineris šajā komandā ir stratēģis – viņam ir jāizprot mērķauditorija, jādefinē problēmas, ar kurām tā saskaras, un jāpasniedz labākais risinājums jeb produkts. Respektīvi, UX dizainera ikdiena ir saistīta ar analītisko domāšanu un pat psiholoģiju, savukārt tieši UI dizaineris ir tas, kurš dienas beigās mācēs to visu atbilstoši noformēt.

KĀDA IR UX UN UI NOZĪME DIGITĀLAJĀ MĀRKETINGĀ?

Nav jābrīnās, uzzinot, ka liela daļa klientu pametīs mājaslapu, ja viņus neapmierinās tās lietojamība, dizains, struktūra vai saturs. Ikviens no mums ir lapas lietotājs kādā brīdi, piemēram, meklējot informāciju tīmeklī ikdienas vajadzībām. Saskaroties ar nestrukturētu saturu, ilgu lapas ielādes laiku vai novecojušu dizainu, arī mēs atstāsim tādu vietni un dosimies uz citu, kas spēs piedāvāt šo pašu informāciju pievilcīgākā, saprotamākā vai pārskatāmākā formātā. Līdz ar to, domājot par uzņēmuma digitālā mārketinga stratēģiju, lietotāju pieredzes uzlabošana ir jāizvirza kā prioritāte – tieši tā dod iespēju uzrunāt potenciālo klientu, lai veidotu sarunu tālāk un pamazām nonāktu līdz darījumam. Šī iemesla dēļ UI un UX kā digitālā mārketinga stratēģijas elementi tiek lietoti kopā. Šāds komandas darbs sākas ar klienta ceļu mājaslapā, kas bez aizķeršanās ved viņu uz galamērķi, piemēram, pirkuma vai rezervācijas veikšanu – jeb UX daļu. Taču, lai apmeklētājs nepamestu mājaslapu jau pirmajās sekundēs, ir jārada patīkams pirmais iespaids ar vizuālā noformējuma palīdzību, kā arī jārūpējas par strukturētu saturu un CTA (call to action) pogām, kas mudina uz rīcību – šī ir UI daļa. Respektīvi, ikkatram ceļa posmam mājaslapā ir jābūt orientētam un klientu, un UI/UX dizaineri strādā, lai sasniegtu šo mērķi.

KĀ VAR PALĪDZĒT SKRIVANEK?

Skrivanek dzimtās valodas runātāji no visas pasaules ar prieku sniegs atgriezenisko saiti par viņu UX un UI pieredzi jūsu tīmekļa vietnes vai lietotnes svešvalodu versijās, konsultēs par konkrētajai valodai unikālajiem un raksturīgajiem vārdu savienojumiem un to nozīmēm, starpkultūru atšķirībām, digitālo etiķeti, kā arī palīdzēs definēt un izveidot jūsu zīmola balsi. Ja vēlies dzimtās valodas runātāja konsultāciju jau tagad, sazinies ar mums!

MĀJASLAPAS TULKOŠANA UN LOKALIZĒŠANA

Mājaslapas tulkošana un lokalizācija ir radošs un visaptverošs process, kura laikā teksts par produktu vai pakalpojumu tiek pielāgots konkrētas valsts vai reģiona tirgum, ņemot vērā mērķauditorijas valodas un kultūras īpatnības. Lokalizācija ļauj veidot dialogu ar citu valstu patērētājiem viņiem pierastā formā un manierē.

E-KOMERCIJA – INTERNETA VEIKALU TULKOŠANA UN LOKALIZĒŠANA

Interneta veikalu tulkošana un lokalizēšana ir process, kas aptver lingvistiskos, tehniskos un kultūras aspektus. Valodu speciālistiem, kuri sniedz šādus pakalpojumus, ir ne tikai klasiski jāpārtulko tīmekļa vietnes vai platformas saturs, bet arī jāpievērš uzmanība tam, vai tulkojums atbilst mērķa auditorijas interesēm un informācijas meklēšanas paradumiem internetā, kā arī attiecīgajā valstī spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem.

GOOGLE ADS UN SEO TULKOJUMI

Mājaslapas konkurētspēju būtiski uzlabo tās pieejamība dažādās valodās. Mūsu speciālisti palīdzēs lokalizēt jūsu mājaslapu, ievērojot visus aktuālos SEO principus, lai tā rādītos pēc iespējas augstāk dabiskās meklēšanas rezultātā, kā arī pielāgos atslēgvārdus Google Ads (AdWords) reklamēšanai, lai jūs bez grūtībām spētu atrast ikviens potenciālais klients.

MĀJASLAPAS TULKOŠANA UN LOKALIZĒŠANA

Mājaslapas tulkošana un lokalizācija ir radošs un visaptverošs process, kura laikā teksts par produktu vai pakalpojumu tiek pielāgots konkrētas valsts vai reģiona tirgum, ņemot vērā mērķauditorijas valodas un kultūras īpatnības. Lokalizācija ļauj veidot dialogu ar citu valstu patērētājiem viņiem pierastā formā un manierē.

E-KOMERCIJA – INTERNETA VEIKALU TULKOŠANA UN LOKALIZĒŠANA

Interneta veikalu tulkošana un lokalizēšana ir process, kas aptver lingvistiskos, tehniskos un kultūras aspektus. Valodu speciālistiem, kuri sniedz šādus pakalpojumus, ir ne tikai klasiski jāpārtulko tīmekļa vietnes vai platformas saturs, bet arī jāpievērš uzmanība tam, vai tulkojums atbilst mērķa auditorijas interesēm un informācijas meklēšanas paradumiem internetā, kā arī attiecīgajā valstī spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem.

GOOGLE ADS UN SEO TULKOJUMI

Mājaslapas konkurētspēju būtiski uzlabo tās pieejamība dažādās valodās. Mūsu speciālisti palīdzēs lokalizēt jūsu mājaslapu, ievērojot visus aktuālos SEO principus, lai tā rādītos pēc iespējas augstāk dabiskās meklēšanas rezultātā, kā arī pielāgos atslēgvārdus Google Ads (AdWords) reklamēšanai, lai jūs bez grūtībām spētu atrast ikviens potenciālais klients.